vrijdag 29 januari 2016

Hééél wollig....


.....dit blogje.
De 2de mouw 
van Addo's IJslandse trui is in de maak.


1 mouw is klaar tot de pas.
De panden eigenlijk ook maar het oogt nogal kort,
 dus daar brei ik nog 5 cm aan tot de pas.
Het gaat supersnel en de wol breit heerlijk.


Aangezien ik tegenwoordig aan de bril ben....



....en het etui dat ik bij de bril kreeg
 nogal lomp is,



heb ik van een voorbeeld viltlapje
 van de workshop,
een etui-tje gemaakt.


Maandag maar eens wat wol gewassen....


...in een pannetje(lees wekketel)
gedaan...


.....verf erbij,
ik wilde blauwzwart,
niet helemaal gelukt, 
want de donkergrijze wol 
neemt niet veel kleur op.


Bij het uit de ketel halen van de wol
zat er nog zoveel verfstof in
 dat ik nog maar wat witte wol er in heb gedaan.
Zo buiten op de tafel is het toch wel donkerder als het was.
En een mooi lichtblauw kleurtje op de witte wol.


Zo,
nu wat andere zaken regelen,

fijne dag, Marleen





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...