vrijdag 17 juli 2015

fijn! Zo'n nieuwe tuin


De nieuwe tuin doet het naar omstandigheden goed.
De gemeente heeft niet echt goede grond geleverd. 
Maar met een beetje koemest overal bij,
groeit toch dat wat groeien moet.
De overgepote rabarber is aangeslagen.
En erachter,
 tegen het betonijzer,
 heb ik nu stokrozen gezaaid.
Vast voor volgend jaar.


Thuis in de tuin kwamen spontaan 
zonnebloemen op uit het vogelzaad.
Heb ik ook maar in de moestuin gezet.



De courgettes, pompoenen en 
kalebassen doen het fantastisch!


Stokbonen en dahlias( plant Bobby volgens het zakje)


7 zaailingen van een acer,
uit de tuin thuis.
Het zal wel even duren voordat we 'boom' kunnen zeggen.


Een stukje bloementuin.
 Uit een grote doos bloemenzaad.
 Er komt steeds meer op en ik zaai steeds meer bij.
Alvast voor volgend jaar.


Sla, andijvie, bonen, rode kool
 en een nieuw zaaibed spinazie.


Hier moeten nog meer fruitbomen- en struiken komen.
We eten al frambozen en 
er hangen 2 peren aan de perenboom 
die ik voor moederdag kreeg.


Phacelia langs het gaas gezaaid.
Een goede groenbemester 
maar ik gebruik het als afscheiding met de buurtuin.
Het is ook een dankbare bijentrekker.


Nieuwe aardbeiplantjes.


Bonen, kroten en nog wat rode kool
( had ik gezaaid dus ik kan straks de hele wijk voorzien)


De aardbeiplanten die overgepoot zijn van de 'oude'tuin.
Met alle droogte veel gegoten,
 maar het kost moeite om de groei er in te houden.
Komt goed.



Uien en wortelen.
Naast elkaar,
een beproefde methode 
om wortel- en uienvlieg op afstand te houden



En zo kunnen we al weer heel wat oogsten.
We hebben al sla, radijs, en andijvie gegeten.
En de rest komt er aan.


En thuis, binnen,
worden en er hexagonnen.......



........en domino's gemaakt.
s' avonds bij de tv.

fijne dag, Marleen


2 opmerkingen:

  1. Oh Marleen wat heb je veel werk verzet. Poeh poeh.. Petje af hoor en het ziet en klinkt erg goed. En straks maar oogsten. Fijn weekend nog. groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dankjewel Wilma, het is ook zo leuk om te doen!

      fijne zondag, Marleen

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...