vrijdag 8 augustus 2014

wat vilt je van resten?

 
Veel resten.
Een tafel vol.
Ooit gekocht met een doel.
Doel bereikt
en dan blijft de rest liggen.

 
En zo,
op een
 (alweer)
 zomerse dag in mijn vakantie,
lekker thuis in de tuin,
 

 
aan de slag met al die resten,
eerst de lapjes vilt uitleggen,
en dan met strengen wol de verbindingen maken,
zodat het nog een aardige lap kan worden,
soppie d'rop,
vilten,
en zie,

 
de achterkant,
 
 
en de voorkant.

 
 
er wordt nog een flinke staart gevilt
 
 

 
 
Van allermaal gesponnen restdraden,
eerst een koord gemaakt
 en daarna in elkaar gevlochten

 
Wat plukjes wol
voor de betere hechting
bij het vilten

 
 
En toen alles droog was,
er een tas van gevouwen,
jawel,
gevouwen,
niets geknipt,
knopen erop,
gevlochten koord erop genaaid.
 
Ik denk dat ik hier mijn viltspullen in ga bewaren.
altijd bij elkaar en bij de hand,
 
De vakantie is weer om,
maar wat was het lekker.
Mooi weer,
veel gedaan,
en toch lekker relaxed.
 
fijne dag, Marleen
 

 

1 opmerking:

  1. Met bewondering heb ik je blog gelezen. Je vertelt het zo gemakkelijk, maar dat is het niet, voor mij althans. Maar prachtig geworden deze tas. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...