vrijdag 18 april 2014

een kleurig pasen....

 
...kun je wel stellen.
Ik ben in het midden van het stropdassenkleed,
want dat wordt het,
aangekomen.

 
Gisteravond,
 kijkend naar The Passion,
 wat mooi,
 wat mooi,
 heb ik het midden gemaakt
met m'n dresdenplate-malletjes.
En een hexagonnetje op het
aller middelste midden.

 
Deze vond ik ook weer in een tas.
Ik wist natuurlijk wel dat hij er was,
maar ik kon er niet toe komen om hem af te maken.
Nu heb ik hem uit de tas geplukt
en ben ik ineens een heel eind op streek.
Voor de winter af.

 
Vandaag een beetje paasgevoel kweken.
De voorbereidingen zoals,
wol weken in water en azijn......


 
....pannetje vast zachtjes op het vuur......


 
...ovenschaaltje in de
 'kom maar op'
stand.......

 

 
 
.... eierverf in de aanslag.....,
 

 
... en even leuk de kleuren verdelen,
gaat er een wolletje gekleurd worden.
 2 strengen wol,
wel te verstaan.
 
 
En na al het gestoom( in de pan)
en gestoof ( in de oven),
is dit het resultaat.
Ik ben nu overtuigd van verven
 in oven of magnetron.
De kleuren van de groene streng,
 hadden er 3 moeten zijn.
Blauw, groen en paars.
Die paarse is in de pan gelopen.
In de ovenschaal is alles netjes op z'n plek gebleven,
met een mooier resultaat.
 
Fijne kleurige paasdagen, Marleen

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...